Tuomon tarinat -jäsenilta Taivaltajien ja Tunturikerho Kolbman jäsenille keskiviikkona 14.12.2022 klo 17-19.30 Koilliskeskuksen kirjastolla!

14.12.2022 klo 17:00

Tampereen Taivaltajat yhdessä Tunturikerho Kolbman kanssa järjestää yhteisen jäsenillan keskiviikkona 14.12.2022 klo 17-19.30 Koilliskeskuksen kirjastolla monitoimitila Kivessä, osoite Liikekatu 3 (Linnainmaan Prisman talossa).

Liikuntaneuvos Tuomo Jantunen on vetänyt reilut 50 kpl "Tuomon tarinat" -iltoja eri puolilla Suomea ja nyt Tuomo tahtoo tulla myös Tampereelle. Tuomo kertoo illan aikana omista retkistään ja kokemuksistaan Lapissa ja muuallakin. Erityisesti hän haluaa nostaa esiin tamperelaisten suuret ansiot retkeilyn edustajana Saariselän erämaassa. Tilaisuudessa Tuomolla on esillä myös "Kiilopään kiehisiä" -kirja.

Tilaisuuteen mahtuu ensimmäiset 50 osallistujaa. Ennakkoilmoittautumista ei ole.

Kahvitarjoilu!

Tervetuloa

Liikuntaneuvos Tuomo Jantunen kertoon kirjastoillassa retkeilytarinoita

Tarinat perustuvat hänen omiin kokemuksiinsa niin Sata-Hämeen reiteillä, Pirkanmaan vaelluksilla kuin erityisesti Saariselän ja Kiilopään tunturialueilla. Näistä Kiilopään 100 tarinasta on syntynyt kirja ”Kiilopään Kiehisiä”. Se on samalla historiikki kyseisen alueen tapahtumista, rakentamisesta ja ihmisistä. Ja kun Tampereella ollaan, ei Tahko Pihkalakaan plus Pirkan Hiihto voi jäädä ilman mainintoja.

Tällä hetkellä Kiilopään keskus on Suomen yksi suosituimmista retkeilykeskuksista, jossa vierailee vuosittain yli 100.000 retkeilijää. Toimiihan paikka vetävänä porttina Urho Kekkosen kansallispuistoon. Samalla Kiilopää on hyvä kohde päiväretkeläisille koko Saariselän alueella.

Näissä Tuomo Jantusen tarinoissa on suuri määrä Tampereen seutukunnan väkeä. Jo keskuksen perustamisessa Tampereen Taivaltajat tekivät mittavan talkootyön ja myös autiotupien rakentajina toiminut Kolbma -tunturikerho rakensi mm. Sudenpesä-kämpän keskelle erämaata kahteenkin kertaan ja lahjoitti sen kansallispuiston hoitoon ja retkeilijöiden käyttöön. Kaikki kustannukset rakentamisesta jäivät Kolbmalle.

Nykyisin Tampereen Taivaltajien ja Kolbman jäsenet ovat ahkeria Saariselän latujen kuluttajia ja tuntureiden vaeltajia.