"Taivaltajien laikku", kirjojen lainaustoiminta, aloittaa toimintansa 4.1.2023

22.12.2022

”TAIVALTAJIEN LAIKKU”

Taivaltajien kirjaston lainaustoiminta käynnistyy tammikuun 2023 aikana.
Toivo ja Eira Haavistolta saatu arvokas kirjalahjoitus on nyt käyty työryhmän
toimesta läpi ja siihen kuuluvat kirjat on aakkostettu ja luetteloitu. Lahjoitus sisältää kirjoja yli sadan vuoden ajalta. Kokoelma jakautuu sekä kertovaan että erilaisiin harraste- ja tietokirjallisuuden kirjoihin, joita on yhteensä yli 900 kappaletta. Kaikkia kokoelman kirjoja ei kuitenkaan ole mahdollista lainata, johtuen ko. kirjan iästä, kunnosta tai arvosta.

Kokoelmaa säilytetään erillisessä vuokratilassa Kyttälässä. Siellä lainaustoimintaa
on vaikea toteuttaa, mutta Kerholle on nyt siirretty Kyttälästä valikoitu 150 kirjan erä lainattavaksi. Näitä kirjoja on mahdollista lainata Kerholta keskiviikkopäivys-tysten yhteydessä kello 17.00–18.30 välisenä aikana. Luettelot kokoelman kaikista kirjoista ja nyt lainattavissa olevista löytyy Kerholta ja Taivaltajien nettisivuilta Kerhohuone sivulta. Kirjojen lainaus on mahdollista sekä Taivaltajien että Tunturikerho Kolbman jäsenille. Kirjoja ei voi varata ennakkoon päivystyksestä eikä netistä. Muistakaa ottaa jäsenkortti mukaan, kun tulette lainaamaan kirjoja. Käykääpä tutustumassa, avaus lainaustoiminnalle alkaa keskiviikkona 4.1.2023.