Etsintä- ja ensiapujaosto eli EEA-jaosto

Uutisia/ muutoksia EEA-jaoston toimintaan liittyen

Ensiapuosaaminen hukassa?

Tampereen Taivaltajille on tarjolla ensiapukoulutusta vuoden 2024 aikana. Ensiapuasioista vastaa Pasi Paananen, joka toimii myös ensiavun kouluttajana. Ensiapukoulutuksissa opiskellaan ensiksi verkossa ensiavun perusteita.

• Osaat toimia hätätilanteessa ja saat tietoa hätäilmoitukseen liittyvistä asioista.
  • Osaat auttaa tajutonta kääntämällä hänet kylkiasentoon. Lisäksi osaat toimia tilanteessa, kun autettavalla on vierasesine hengitysteissä.
  • Osaat tunnistaa elottoman ja aloittaa painelu-puhalluselvytyksen. Lisäksi opit käyttämään defibrillaattoria eli sydäniskuria.
  • Osaat tunnistaa sokin oireet ja tyrehdyttää runsaat verenvuodot. Lisäksi opit hoitamaan haavoja ja palovammoja.
  • Osaat tunnistaa erilaisia sairauskohtauksia ja opit antamaan ensiapua autettavalle.

Lähikoulutuksissa harjoitellaan ensiavun käytännön taitoja. Opit toimimaan erilaisten harjoitusten avulla erilaisissa ensiaputilanteissa. Lisäksi käydään läpi mm. nivelvammojen ja murtumien ensiapu sekä erityisesti retkeilyyn liittyviä ensiapuasioita.

To 14.11.2024 klo 18.00–21.00 Hätäensiapu (luonto- ja retkeilypainotteinen),
paikka Taivaltajien kerhohuone (Amurinkatu 9, 33230 Tampere).

Koulutuksiin on sitova ennakkoilmoittautuminen sähköpostitse taivaltajat.ensiapu@gmail.com (viimeistään viikkoa ennen koulutusta). Osallistuvat saavat ohjeet verkkokurssiin ja lähikoulutukseen liittyen ilmoittautumisajan jälkeen.

Kurssimaksu on 20 € (materiaali- ja korttimaksu), maksu suoritetaan paikan päällä kouluttajalle.

Terveisin,

Pasi ja Taivaltajien ensiapuväki

JaostovastaavaSähköpostiosoitePuhelinumero
Susanna Ranta-ahosusanna.r-a@netti.fi040 508 6117
Pasi Paananentaivaltajat.ensiapu@gmail.com040 5319 648Ensiapu
Marja Rauhalammimarja82@gmail.com050 5940 628Etsintä

Vuosi 2022 toi mukanaan uudistuksen että ensiapu- ja etsintäjaosto löi hynttyyt yhteen, jatkossa toimimme etsintä- ja ensiapujaostona. Näiden kahden jaoston yhdistymisessä on ajatuksena se, että yhdessä pystymme tarjoamaan Taivaltajille monipuolisempaa toimintaa ja tekemään asioita yhdessä.

Etsintä- ja ensiapujaoston vastaavana toimii Susanna Ranta-aho, ensiaputoiminnasta vastaa Pasi Paananen ja etsintätoiminnasta vastaa Marja Rauhalammi. Mukaan jaostomme toimintaan ovat kaikki tervetulleita.

Etsintä- ja ensiapujaosto kaipaa koko ajan uusia jäseniä!
Jos ensiaputoiminta kiinnostaa tai olet jo ensiaputaitoinen henkilö, ota ihmeessä yhteyttä. Vuosittainen iso ponnistus ea-jaostolle on Pirkan Hölkkä, johon tarvitaan aina useita ensiaputaitoisia henkilöitä huoltopisteille ensiapua antamaan.

Ja jos sinua kiinnostaa Vapepa -toiminta, ole yhteydessä Marjaan ja tutustu Vapaaehtoiseen pelastuspalveluun.

Susanna Ranta-aho
Jaostovastaava
Pasi Paananen
Ensiapu