Retkeilyjaosto

Jaostovastaava:

Tommi Säleniemi
   Puhelin: 040 510 7567 (vain viestit)
   Sähköposti: tommi.saleniemi@mosse.fi

Toiminta

Retkeilyjaoston toimintaan kuuluvat patikka- ja melontaretkien järjestäminen ympäri vuoden. Vakiintunutta toimintaa ovat kevättalven viikonloppuretki, kevään melontaretket koskireiteillä, tiistaimelonnat Kaupinojalla, alkukesän viikonloppuretki, kesän pitkä melontaretki erämaisissa maisemissa, viikon kestävä ruskaretki ja syksyn viikonloppuretki.

Lisäksi järjestämme päiväretkiä ympäri vuoden ja talvella mahdollisuuksien mukaan myös lumikenkäretkiä. Järjestämme myös muutaman kerhoillan vuosittain eri aiheista mm. Retkeilyn ABC-teemalla. Aiheina on ollut perusasioita retkeilyn saralta, mutta myös eräperinteisiin liittyviä teemoja.

Retkeilyjaosto kokoontuu useamman kerran vuodessa suunnittelemaan toimintaansa, jonka runko on jo edellisenä syksynä suunniteltu toimintakalenteri. Tapahtumat ilmoitetaan Tapahtumat-lehdessä. Varsinkin melontatapahtumista ilmoitetaan usein pelkästään melonnan sähköpostilistalla, koska lehti ilmestyy sen verran harvoin ja tulvavedet lähiseudun jokireiteillä eivät ole ennakoitavissa.

Vaeltaminen

Teemme viikonloppuretkiä ja kymmenen päivän pituisen ruskaretken vuosittain.

Lisätietoja ruskaretkestä löydät sivun vasemmassa reunassa olevasta linkistä Yleisiä ohjeita ruskaretkelle. Lisäksi löytyvät vuosikohtaiset käytännön ohjeet, joista myös näet yleisiä periaatteita.

Retkiruokavinkkejä löydät sivulta Retkiruokaohjeita.

Lumikuru UKK-puistossa vuoden 2021 ruskaretkellä.

Melonta

Heti jäitten lähdön jälkeen innokkaimmat jo puljaavat koskissa. Näistä retkistä lisätietoja melonnan sähköpostilistalla.

Kaikille sopivia opetuspainotteisia tiistaimelontoja järjestetään Kaupinojanlahdella, ks. Tiistaimelonnat

Yhdistyksen kanootit ja melontavarusteet sijaitsevat Kaupinojanlahden venevajassa, jonka järvenpuoleinen pääty on yhdistyksen vuokraama. Paikka löytyy, kun kulkee Kaupinkatua ja kääntyy Kaupinojan saunan viittojen mukaan, mutta sen jälkeen heti vasemmalle kohti rantaa. Pumppulaitoksen remontti muuttaa parkkipaikkajärjestelyjä ja kulkua vajalle.

Jäsenillä on myös mahdollisuus vuokrata melontakalustoa Kaupinojan vajalta.

Melontaretken varusteluettelo löytyy sivulta Melontaretken varusteluettelo.

Retkistä lisää tietoa sivulla Taivaltajien melontaretket.

Varusteet

Odotamme retkille osallistujilta omatoimisuutta varusteiden ja ruokien suhteen.

Oheiset varustelistat antavat ohjeita retkillä tarvittavista varusteista:

Ohjeita päiväretkille

Kesävaelluksen varusteluettelo

Talvivaelluksen varusteluettelo

Varusteita (mm. teltat, keittimet) voi vuokrata Taivaltajien kerhohuoneelta keskiviikkoisin (Amurinkatu 9, tarkemmat tiedot varusteista hintoineen Tapahtumat-lehdessä).  Autamme tarvittaessa mielellämme vastaamalla kysymyksiin tai opettamalla keittimen käyttöä, teltan pystytystä tms.

Varusteita vuokrataan vain Taivaltajien jäsenille, ota jäsenkorttisi mukaan, kun tulet vuokraamaan välineitä!

Välineiden palautukset kerholle klo 17-17.30 välisenä aikana ja noudot klo 17.30-18.30 välisenä aikana!

Melontakaluston vuokraaminen

Taivaltajat vuokraavat melontakalustoa jäsenilleen. Mukaansa vuokraaja saa melat, aukkopeitteen ja melontaliivin sekä tarvittaessa kypärän. Vuokrahinnat löytyvät Taivaltajat-lehdestä. Kanoottivuokrauksen yhteyshenkilönä toimii Ulla Leppänen, p. 050 3950 112. Vain puhelinvaraukset.

Sähköpostilistat

Retkeily-asioille on Taivaltajien sisäinen sähköpostilista. Melonta-asioista tiedotetaan melojien omalla sähköpostilistalla. Mikäli haluat listoille mukaan, lähetä postia osoitteeseen valimaki.johanna(at)gmail.com ja kerro, mille listalla haluat.

Tule sinäkin tutustumaan toimintaamme!