Taivaltajien ruskavaellus 2023

TAIVALTAJIEN RUSKAVAELLUS 2023

MENOMATKA:

• Juna lähtee Tampereelta perjantaina 1.9. klo 23.59​ (P 269)
  • Kokoontuminen asemahallissa, paikalla oltava klo 23.40 mennessä. Ryhmien vetäjät tarkistavat, että kaikki ryhmästä ovat saapuneet ja tiedottavat Johannalle. Junan makuupaikkatiedot jaetaan ryhmittäin sähköpostilla ennen matkaa. Johanna näyttää liput konduktöörille.
  • Juna saapuu Kolariin lauantaina 2.9. klo 10.55, matka jatkuu välittömästi Kolarista Ollibus tilausbussilla (49 paikkaa, wc) reittiä Kolari - Karesuvanto - Kilpisjärvi - Rostadalen Leirintäalue. Rinkat lastataan bussiin ja matkustajat siirtyvät sinne myös.
  • Rinkat pakataan bussiin siten, että pisimmälle matkustavien rinkat laitetaan tavaratiloihin syvimmälle. Ryhmien vetäjät vastaavat tästä kuljettajan kanssa. Siviilikassit otetaan bussiin sisälle, jotta tavarat on välpätty kuntoon siinä kohtaa, kun henkilöitä/tavaroita jätetään kyydistä.
  • Ryhmien vetäjät tarkistavat aina ennen bussin lähtöä, että ryhmäläiset ovat kyydissä. Tarvittaessa järjestetään nimenhuudot.
  • Kukin on nauttinut aamiaisen omalla tavallaan, esim. eväinä tai junan ravintolavaunussa. Lounas nautitaan Karesuvannossa RajaCafe:ssa, ruokalista alla.
  • Kilpisjärvellä jätetään mökkimajoittautuvat henkilöt sekä Rostadaleniin menevien siviilikassit heidän sopimiinsa paikkoihin. Vaellusryhmiä jätetään myös. esim. Didnujoelle vievän reitin alkuun.

Bussimatka Ruska 2023 Rostadalen Kilpisjärvi
Menomatka                   Kesto     Kellonaika
Juna Kolarissa                               10:55
Lähtö Kolarista                              11:10
Saapuminen Karesuvanto             13:00
Lounas Rajacafe            ~1h
Lähtö lounaalta                             14:00

Kilpisjärvi                                  n. 15:30
Ryhmien jättö + siviilikassien vienti n. 30 min
Rostadalen (118 km Kilpisjärveltä) n. 18:00

Paluumatka (varmistuu menomatkalla bussissa)

Pakkaus Retkeilykeskus 13:45, Neste/Kaupan piha 14:00
Lähtö Kilpisjärvi           14:30
Kahvitauko  n. 45 min

Bussi saapuu Kolariin  19:00
Juna lähtee Kolarista   19:42

Lounas Rajacafe la 2.9

-Lihapullat  laktoositon,gluteeniton
-Perunamuusi  laktoositon,gluteeniton
-Pyttipannu  laktoositon,gluteeniton
-Kalaruoka
-Riisi laktoositon,gluteeniton
sekä vegaaneille vegewokki lautasannoksina
Lounas sisältää juomat,salaatin,leivät sekä
jälkiruoan(laktoositon,gluteeniton)
Lounaan hinta on 12,50€/hlö

PALUUMATKA LAUANTAINA 9.9:

• Mahdollinen sisämajoittuminen viimeiseksi yöksi vaelluksen jälkeen hoidetaan ryhmäkohtaisesti, samoin peseytymiset ja lauantain lounas.
  • Bussi lähtee Kilpisjärveltä noin klo 14.30 ja tavoitteena on saapua Kolariin viimeistään klo 19. Ryhmien tarkemmat noutopaikat on sovittu infopalaverin jälkeen (tarvitaan tieto majoituspaikoista tms.), ja noutoon on varattava myös aikaa.
  • Matkalla pidetään kahvitauko.
  • Juna P 276​ lähtee Kolarista klo 19.42, ja Tampereella se on sunnuntaina 10.9. klo 7.13.

MATKAN KUSTANNUKSET:

• Matkan kokonaishinta on 170 euroa. Junaliput ovat alennettuja ja tingattuja ryhmälippuja, eikä eläkeläisalennuksia erikseen meille tänäkään vuonna luvattu.
  • Vähintään kolmen hengen "avoimien" vaellusryhmien vetäjät sekä Johanna saavat kuitenkin karttarahana hyvityksen 30 euroa. Lisäksi muiden latuyhdistysten jäsenien hinta oli + 20 euroa.
  • Ennakkomaksu 130 euroa huomioidaan loppumaksussa.
  • Loppumaksun tiedot jaetaan sähköpostilla elokuun puolessa välissä. Maksuaikaa on syyskuun alkuun saakka (VR:n liput on maksettu etukäteen ja bussifirman lasku tullee heti matkan jälkeisellä viikolla.
  • Kaikki ruokailut ja muut oheispalvelut matkoilla maksetaan itse.

MUUTA:

• Suosittelemme oman matkavakuutuksen ottamista (Suomen Ladun matkavakuutuksen korvaukset ovat aika huonot). Omasta vakuutuksesta voit vakuutusehdoista riippuen saada korvausta, jos sairastut ja matka peruuntuu osaltasi.
  • Peruutusehdot: Jos ennakkomaksun maksanut ja ilmoittautunut peruu matkansa 1.8. jälkeen, joutuu hän maksamaan koko matkan hinnan. Mahdollinen peruutus tulee tehdä Johanna Välimäen sähköpostiin tai puhelimeen ja varmistaa, että saa siitä kuittauksen.
  • Ryhmät suunnittelevat itsenäisesti omat retkensä sekä varaavat mahdollisen sisämajoituksen. Bussi vie tarvittaessa siviilikassit ryhmänvetäjien ennalta sovittuihin paikkoihin (jos ne sijaitsevat ajoreitin varrella tai sen välittömässä läheisyydessä). Kassit on varustettava selkeillä yhteystietolapuilla, joissa on mainittu oma nimi, puhelinnumero ja säilytyspaikka.
  • Ruskavaelluksen ja muiden vuoden retkikuvien yhteinen kuvailta pidetään kerholla  xx.yy klo xx.xx.

YHTEYSHENKILÖT:

Johanna Välimäki, 040-7525116, valimaki.johanna@gmail.com